Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Suzuki Swace : Copy-paste

Dat de Suzuki Swace vertrouwd voorkomt, is geen toeval: deze break is niets meer of minder dan een hybride Toyota Corolla Touring Sports met een lichtjes aangepaste neus.

29.999 €
  • Score redactie NB

Overzicht :

Laten we een kat een kat noemen: eigenlijk is deze Swace geen Suzuki, maar een Toyota. Het vergt geen kennersoog om in deze break de huidige Corolla Touring Sports te herkennen. Welke vreemde strategie aan die werkwijze ten gronde ligt? Alweer de CO2-quota die Europa de autobouwers oplegt. Constructeurs moeten daarbij onder een vooraf bepaalde drempel blijven qua vlootgemiddelde (lees: de gemiddelde uitstoot van alle in Europa verkochte auto’s binnen een kalenderjaar), en in die oefening kan Suzuki wel een helpende hand gebruiken om de torenhoge EU-boetes te vermijden. 

Diezelfde CO2-quota verklaren bijvoorbeeld waarom de Jimny bij ons niet langer verkrijgbaar is, en waarom het volledige gamma, tot de Swift Sport toe, overschakelde op mildhybride ondersteuning. Nog interessanter voor de CO2-­uitstoot is natuurlijk een full hybrid of een plug-inhybride, maar die technologie hebben ze bij Suzuki niet in huis. En in plaats van die speciaal te ontwikkelen enkel en alleen voor Europa, hebben ze bij het Japanse merk voor een minder dure oplossing gekozen, eentje waarmee Suzuki in het verleden al ruimschoots ervaring heeft opgedaan: badge engineering.

Het is wat wennen aan die Suzuki-­logo’s, maar verder is deze Swace zowat copy-paste. Al oogt de neus van de Suzuki wel iets anders dan die van zijn Toyota-donor. Anders, maar daarom zeker niet minder esthetisch... Zoek niet verder, voor de rest zijn deze Japanners identiek, ook wat het interieur betreft. Dat oogt ook hier ietwat somber, maar combineert een degelijke afwerking met een genereus plaatsaanbod. Het is alleen jammer dat de achterbank aan de harde kant is en dat er nauwelijks opbergvakken zijn. De koffer heeft een volume van 596 liter – bij Suzuki hebben ze blijkbaar nog ergens 15 liter weten te vinden ten opzichte van de Toyota. De kofferinhoud met neergeklapte achterbank is dan weer identiek voor beide modellen: 1.606 liter. 

  • Zuinig aandrijfgeheel
  • Binnenruimte en laadvolume
  • Verhouding comfort-rijgedrag
  • Somber interieur
  • Bescheiden prestaties
  • Officieel duurder dan Toyota-origineel

In dit artikel : Suzuki, Suzuki Swace

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

NIEUWSBRIEF