Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Volkswagen T-Roc Cabrio : geen hoogtevrees

Volkswagen heeft opnieuw een cabrio in de catalogus staan, zij het niet langer op basis van de Golf, wel op basis van de SUV T-Roc. Voorwaar geen vanzelfsprekende keuze...

32.530 €
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

De boog kan niet altijd gespannen staan. Als je auto’s zoals de Polo, de Golf en de Passat ontwerpt, verdien je een verzetje. Dan wil je af en toe even buiten de lijntjes mogen kleuren. Destijds leverde dat de Golf GTI op, anno 2020 leidt dat tot de T-Roc Cabrio – een cabrio-SUV dus.

Nu kun je moeilijk over een gloednieuw concept spreken. Met respectievelijk de Murano CrossCabrio en de Evoque Convertible waagden ook Nissan en Range Rover zich eerder al aan het genre – met weinig succes overigens. Dat maakt het des te opmerkelijker dat uitgerekend een ‘serieuze’ constructeur zoals Volkswagen het aandurft om het gamma met een dermate frivole wagen te verrijken.

Nu schuilt er wel een logica achter deze beslissing. Na het verdwijnen van de open Golf en de dakloze Beetle zat Wolfsburg zonder cabrio. En in tijden waar auto’s zoals de T-Roc zowat de helft van de wagenverkoop vertegenwoordigen, kun je maar beter een SUV als basis gebruiken. Zeker omdat de markt van de klassieke cabrio op dit ogenblik slap in de touwen hangt.

  • Snelle kapbediening
  • Vier bruikbare zitplaatsen
  • Weinig turbulenties
  • Meergewicht voelbaar
  • Kleine en onhandige koffer
  • Minder goede koetswerkstijfheid

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen T-roc

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas