Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Volvo V60

De nieuwe generatie van Volvo's gezinsberline S60 is nog maar net onthuld en getest of de trendy breakvariant V60 is er al. Die positioneert zich tussen de compactere V50 en de grotere V70 in.

Prijs
NB

De V60 moet Volvo eindelijk in staat kunnen stellen om zich in de wielsporen van de onvermurwbare Audi A4 Avant, BMW 3-Reeks Touring en Mercedes C-Klasse Break te wringen. Zijn komst is ook perfect te verantwoorden, want hij vult de leegte op tussen de compacte V50 (die in België als zoete broodjes verkoopt in zijn 1.6 DRIVe-variant, die recht geeft op een overheidskorting van 15 procent) en de omvangrijkere V70. Het spreekt voor zich dat hij het gros van zijn mechanische onderdelen en van zijn koetswerk leent bij de berline S60 waarvan hij is afgeleid. Zo is zijn lengte identiek (4,63 meter), net als de wielbasis van 2,78 meter.

De inspanningen die geleverd werden qua ophanging en die we duidelijk gewaarwerden in de berline, zijn natuurlijk ook voelbaar in de breakversie. We durven dan ook zonder blikken of blozen te stellen dat de Volvo V60 een behoorlijk dynamische en aangenaam rijdende break is, waarvan de typische vijfcilinderklank nooit als te indringend wordt ervaren en die tegelijk comfortabel blijkt dankzij de uitstekende filtering van de ophanging. De combinatie van de D3 met de automatische versnellingsbak stelt geenszins teleur op snelwegen of andere grote verkeersassen. Op een bochtig parcours word je bij het uitrijden van een scherpe bocht echter vaak geconfronteerd met een latentietijd.

Het gezellige interieur van deze Volvo maakt er geen geheim van dat hij uit het land van Ikea stamt. De uitstekende stoelen, de lay-out en de vorm van het dashboard en de middenconsole, de binnenruimte, het comfort en de stilte maken hem tot een 'zen'-alternatief - de verwijzing naar de oorsprong van de nieuwe eigenaars van Volvo is hier niet toevallig - voor de soberdere Duitsers. Tegelijk is hij ook democratischer geprijsd, want met een prijskaartje van 32.200 euro is de V60 D3 in (reeds goed uitgeruste) basisoutfit goedkoper dan de A4 Avant, 3-Reeks Touring en C-Klasse Break met vergelijkbare motoren.  

In dit artikel : Volvo, Volvo V60

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars