Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Audi A4 35 TFSI A : Steeds rijper

Geschreven door Julien Matagne op

Halverwege in zijn carrière trakteert de Audi A4 zich op een update met steeds verfijndere connectiviteitsfuncties. Het ideale moment om nog eens een test in te lassen van zijn benzine-instapversie, die niet langer wordt aangedreven door een 1.4 TFSI, maar wel door een tweeliter, voortaan 35 TFSI geheten.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.27 /20

Hoewel de SUV’s de markt het voorbije decennium stevig ingepalmd hebben – in het bijzonder bij Audi, waar het SUV-gamma intussen al zes modellen omvat, met de Q2, Q3 en Q3 Sportback, Q5, Q7 en Q8 – blijft de A4 een van de bestsellers van het merk, met een verkoop van meer dan 300.000 exemplaren per jaar. Deze restyling is meer dan een gewone facelift. Het is een belangrijke mijlpaal in de loopbaan van deze premiumberline, om competitief te blijven ten opzichte van zijn eeuwige rivalen, met de nieuwe BMW 3-Reeks en de Mercedes C-Klasse op kop, en in hun spoor de outsider Volvo S60, die verleidelijker is dan ooit.

Terwijl de stilistische wijzigingen zich voornamelijk,concentreren rond de koplampen, die voortaan standaard gebruikmaken van ledtechnologie, situeren de echte evoluties zich op het vlak van de connectiviteitssystemen. Met de aangekondigde dood van de diesel kozen we hier voor de veelbelovende instap-versie op benzine, de 35 TFSI.

  • Zachte, zuinige en discrete motor
  • Goed aangepaste S-Tronic
  • Algemeen rijcomfort
  • Verzorgde afwerking en assemblage
  • Geslaagde multimedia en connectiviteit
  • Knappe en krachtige ledkoplampen
  • Dure en vaak verplicht te combineren opties
  • Beenruimte achterin
  • Aarzelingen S-Tronic bij het vertrekken
  • Steriel weggedrag
  • Grote draaicirkel
  • Verzorgde, maar erg (te?) conservatieve lijn

In dit artikel : Audi, Audi A4

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker