Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Audi TT Roadster 2.0 TFSI quattro

Geschreven door Gaetan Philippe op

De Audi TT van de derde generatie behoudt de waarden van het oermodel. De Roadster komt op het ideale moment om je met de haren in de wind los te koppelen van de dagelijkse beslommeringen. Of niet...?

Prijs
NB
  • Score redactie 15.15 /20

Sleutel op zak. Startknop. Contact. Nog voor de motor wakkerschiet, licht het instrumentenpaneel van de Virtual Cockpit op. En het gaat hier niet om het klassieke schouwspel van een zichzelf respecterende sportieveling, waarbij de naald van de toerenteller en die van de snelheidsmeter simultaan even hun maximum aantikken om onmiddellijk weer naar de nulstand terug te keren. Neen, de TT doet ons alle kleuren van de regenboog zien. De kaart van het navigatiesysteem verblindt je meteen met veel te intens geel, rood en blauw gekleurde wegen op een pijnlijk groene achtergrond. Je knijpt onvrijwillig je ogen dicht, zowel overdag als ’s nachts...

De constructeur erkent trouwens dat de lichtintensiteit van het 12,3 duim grote tftscherm twee keer groter is dan wat gebruikelijk is in de auto-industrie. De satellietweergave van Google Earth gebruikt vanzelfsprekend natuurlijkere tinten, maar leidt net zoveel af. We zoeken dus meteen een neutralere achtergrond, terwijl we de meest recente online nieuwsflashes voor onze neus zien voorbijschuiven. Waarom niet meteen de krant openslaan op het stuurwiel...? Snel naar de volgende pagina in het menu. Lap, daar stromen onze e-mails binnen. Hadden we onze smartphone maar nooit gekoppeld aan de Phone Box van de auto...

  • Uitzonderlijke structuurstijfheid
  • Expressiever weggedrag (Quattro-aandrijving)
  • Aangename motor-versnellingsbakcombinatie
  • Feilloze afwerking en materiaalkwaliteit
  • Sportieve roadster met GT-karakter
  • Comfort met kap open én toe
  • Gadgetachtig en afleidend Virtual Cockpit
  • Vrekkige basisuitrusting
  • Enkele dure maar onmisbare opties
  • Drogere ophanging met negentienduimvelgen
  • Werking optionele nekverwarming
  • (Elektrisch) windscherm niet standaard

In dit artikel : Audi, Audi TT

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker