Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW 320e PHEV Touring (2023) - in detail

Geschreven door Hans Dierckx op

Vele duizenden Belgen zagen de voorbije decennia het getal ‘320’ op hun loonbrief verschijnen. Lange tijd was dat in combinatie met de letter ‘d’ erachter, de afgelopen jaren vooral met de letter ‘e’. Maar zit er nog leven in deze oplaadbare hybride, nu diens hele bestaansreden – belastingontwijking – binnenkort deels tenietgedaan wordt?

56.100 €
  • Score redactie 15.40 /20

BMW’s meest verkochte model is, in ons land althans, niet langer de 3 Reeks, nu de X1 en X3 hem zonder (ver)pinken hebben ingehaald. Het neemt niet weg dat de Dreier, die over twee jaar een halve eeuw jong wordt, nog immer een lieveling is op de Belgische automarkt, waar BMW al twee jaar aan een stuk het populairste merk is.

De huidige en zevende generatie, bij ingewijden bekend onder de fabriekscodenaam ‘G20’ – of ‘G21’ voor deze Touring – verscheen begin 2019 ten tonele. Halverwege in zijn cyclus krijgt hij dan ook een kleine opfrisbeurt om hem in deze snel evoluerende tijden bij de les te houden, wetende dat Mercedes inmiddels een nieuwe C-Klasse gelanceerd heeft en dat Audi dit jaar een verse A4 in de ring stuurt.

Foto’s: Dennis Noten

  • Zachte aandrijving
  • Zuinig met stroom
  • Prima wegligging
  • Beperkt totaal rijbereik
  • Stevige basisprijs
  • Hoog benzineverbruik

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks

Journalist AutoGids/AutoWereld

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker