Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW 330e : 3-Reeks aan de stekker

Geschreven door Gaetan Philippe op

Voor zijn vierde plug-inhybride houdt BMW vast aan twee hoekstenen van het merk: een klassiek vierdeurskoetswerk en achterwielaandrijving. Natuurlijk mocht bij deze 330e ook een sportief temperament niet ontbreken.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.16 /20

De 3-Reeks is zonder enige twijfel de meest archetypische BMW, maar ook het model uit München dat wereldwijd het meest verkocht en gewaardeerd wordt. In veertig jaar tijd vonden niet minder dan 14 miljoen stuks een eigenaar, alle koetswerkvarianten samengenomen, waarvan de berline er 10 miljoen voor zijn rekening neemt. Is dat misschien de reden waarom BMW de plug-inhybride 3-Reeks niet aanbiedt als break (Touring) of vijfdeursversie (Gran Turismo en 4-Reeks Gran Coupé)? De vraagt lijkt ons des te pertinenter als je weet dat Mercedes de kopers van de diesel- en benzinehybrideversies van zijn C-Klasse wél de keuze laat tussen een break en een vierdeursberline. 

  • Rijcomfort, rijgemak
  • Prestaties in Auto eDrive en Max eDrive
  • Verbruik met volle batterij
  • Prestaties t.o.v. 320i A
  • Dynamisch evenwicht en reële sportiviteit
  • Elektrisch rijbereik in de stad
  • Opladen verplicht om benzine te besparen
  • Niet gehomologeerd om te slepen
  • Aanzienlijk meergewicht t.o.v. 320i A
  • Kleine brandstoftank
  • Enkel verkrijgbaar als vierdeurs
  • Hoge BIV in Brussel en Wallonië

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker