Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Welk model verdient de prijs van auto van het jaar 2021?

Welk model verdient de prijs van auto van het jaar 2021?

Stem nu!

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

BEST CAR AWARDS

Gedetailleerde test / BMW M2 : Driftkikker

Met een modelaanbod dat uit zijn voegen barst, modellen die almaar groter worden, downsizingmotoren en voorwielaangedreven eenvolumers zou je je kunnen afvragen of BMW in zijn drang naar meer omzet zijn ziel niet aan de duivel heeft verkocht. De M2 bewijst van niet.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.65 /20

Overzicht :

Bij de introductie van de M2 refereert BMW aan een zekere 2002 Turbo. Het was te verwachten dat de Duitsers geen mea culpa zouden slaan omdat ze van de M3 een nog ‘dikkere’ M4 hebben gemaakt dan de vorige generatie. Ze zouden echter ongelijk hebben als ze het niet hadden gedaan: hoe groter de auto’s bij BMW worden, hoe talrijker de klanten. Maar goed… Wat ons betreft, is de M2 de opvolger van twee modellen: van de M3 (en volgens ons nog meer van de E46 met zes cilinders dan van de E90 met zijn V8) en van de 1 M Coupé, de heel (te?) radicale versie van de 1-Reeks Coupé, die in beperkte oplage werd gebouwd en die nu al een echt collector’s item is geworden. Maar laten we niet te hard van stapel lopen: de M2 heeft geen hoogtoerige atmosferische motor onder de kap. Die tijd is voorbij. Om dat goed te maken wordt zijn interessante zes-in-lijn standaard gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak (optioneel is de M DKG-bak beschikbaar), terwijl ook het onderstel werd bijgeslepen zoals het hoort.

  • Sportieve achterwielaandrijver
  • Opmerkelijke motor (koppel, vermogen, klank)
  • Rijhouding, afwerking
  • Standaarduitrusting
  • Redelijk verbruik (bij een redelijke rijstijl)
  • Weinig communicatief stuur
  • Versnellingsbakbediening
  • Weinig geïnspireerd dashboard
  • Enerverende tussengasfunctie
  • Niet 100% duidelijk iDrive

In dit artikel : BMW, BMW 2 Reeks

BEST CAR AWARDS

NIEUWSBRIEF