Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW X5 40e : Oplaaddiscipline vereist

Geschreven door Gaetan Philippe op

De 40e is de plug-inhybrideversie van de derde generatie van de X5. En aangezien het om een BMW gaat, betekent zijn ‘kleine’ viercilinder geenszins dat hij toegevingen doet op prestatievlak.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.88 /20

Het voordeel aan de markt van de oplaadbare hybrides is dat ze nog niet veel spelers telt. Op dit moment heeft de liefhebber van het genre keuze uit amper achttien modellen – waarvan maar twee diesels (Audi Q7, Volvo V60) – als we ons beperken tot de auto’s die op dit ogenblik leverbaar of op zijn minst bestelbaar zijn. Op onze markt gaat het om drie topklasseberlines (de nakende BMW 740e, de Mercedes S 500 e en de pionier van het segment, de Porsche Panamera S e-Hybrid), twee middenklasse-SUV’s (de Mitsubishi Outlander PHEV en de Volkswagen Tiguan GTE, die gepland is voor deze zomer), vijf grote luxe-SUV’s (de Audi Q7 e-Tron, onze BMW X5 40e, de Mercedes GLE 500 e, de Porsche Cayenne S e-Hybrid en de Volvo XC90 T8), zeven berlines en breaks uit de (grote) middenklasse (Audi A3 e-Tron, BMW 225xe Active Tourer en 330e, Mercedes C 350 e, Volkswagen Golf GTE en Passat GTE en Volvo V60 D6) en niet te vergeten de unieke sportieve coupé BMW i8 (hypercars als de Porsche 918 Spyder en de McLaren P1 laten we wegens hun beperkte productie even buiten beschouwing).

  • Rijplezier (voor een hybride)
  • Verbruik met volle batterij, Auto eDrive-modus
  • Rijbereik in eDrive-modus (±30 km)
  • Perfect aangepaste eDrive-modus
  • Eersteklasprestaties voor een viercilinder
  • Rij- en interieurcomfort
  • Verbruik met lege batterij, in Sport of in Save
  • Hoog gewicht (2.230 kilo)
  • Hoge basisprijs en dure opties
  • Gevoelig stuur rond rechtuitstand
  • Eco Pro-modus maar actief tot 80 km/h
  • Te weinig recuperatie van remenergie

In dit artikel : BMW, BMW X5

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars