Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW X6 30d : In het spoor van de X5

Geschreven door Benoît Lays op

BMW’s grote ‘Sports Activity Coupé’ werd vernieuwd en staat nu op zijn beurt op het recente modulaire CLAR-platform. Deze derde generatie van de X6 is niet alleen dynamischer, maar ook geconnecteerder.

88.750 €
  • Score redactie 15.37 /20

De voorstelling van de eerste X6, op het salon van Detroit in 2008, ging niet onopgemerkt voorbij. Om zijn vierzitscoupélijnen te rechtvaardigen hadden de marketing­diensten bij BMW een nieuwe soortnaam bedacht: SAC of Sports Activity Coupé. De auto werd gebouwd in het Amerikaanse Spartanburg, in de staat South-Carolina. BMW verwachtte dan ook dat de X6 vooral in de States in de smaak zou vallen. De gok om een coupé-SUV uit te brengen legde het Beierse merk beslist geen windeieren. De X6 kwam net op het juiste moment uit en groeide uit tot een echte bestseller: van de eerste twee generaties samen werden wereldwijd zo’n 443.000 exemplaren verkocht. Een succes dat meteen ook de concurrentie inspireerde, want zowel Mercedes als Audi kwam met een eigen SUV met verlaagde daklijn. 

  • Vijfsterrencomfort
  • Ergonomie en rijhouding
  • Dynamisch weggedrag
  • Soepele en aangename motor
  • Opmerkelijke afwerking
  • Prijs met opties
  • Onhandig groot formaat
  • Buitensporig gewicht
  • Beenruimte achterin
  • Verbruik kan oplopen

In dit artikel : BMW, BMW X6

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars