Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Citroën ë-C4 X 50 kWh (2023) - in detail

Geschreven door Cedric Derese op

De C4, de compacte vijfdeurs van Citroën, kennen we al langer. En hier is nu de C4 X, voorzien van een ‘ë-’ voor zijn typenaam, die wijst op zijn zuiver elektrische aandrijving. Een originele cocktail, gebaseerd op een vierdeurskoetswerk dat a priori niet eens voor ons bedoeld is... Een woordje uitleg.

39.850 €
  • Score redactie /20

Overzicht :

Als het om auto’s gaat – en SUV’s even buiten beschouwing gelaten – hebben Europeanen nog altijd een zwak voor hatchbacks, terwijl in de rest van de wereld vierdeursberlines met een afzonderlijke koffer het populairst zijn. Ongetwijfeld een kwestie van omvang, een criterium dat vaak samengaat met een ‘stadscultuur’. Of misschien toch gewoon een maatschappelijk verschijnsel, omdat een berline met drie volumes meestal toch wat eleganter oogt dan een ‘kleine’ tweevolumer en/of meer status uitstraalt. Sommigen zullen daarnaast aanvoeren dat in warmere landen een afzonderlijke koffer de passagiersruimte beter isoleert tegen hitte, wind en stof. Hoe dan ook, deze Citroën C4 X is met zijn vierdeurskoetswerk allesbehalve ontworpen om massaal klanten in onze westerse contreien te verleiden. Toch heeft Citroën niet geaarzeld om hem in zijn West-Europese productgamma op te nemen. En zo kwam hij ook naar ons land, weliswaar oorspronkelijk slechts in één, elektrische versie. 

Foto's: Jonathan Godin

In dit artikel : Citroën, Citroën C4 x

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker