Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / DS 4 E-Tense 225: Plug-inhybride met fleetambities

Geschreven door Ken Divjak op

Met de nieuwe 4 heeft DS eindelijk een verleidelijk aanbod in het hart van de automarkt. Als E-Tense is dat zelfs een plug-inhybride met fleetambities, eropuit om te partycrashen op het feestje van de premiumfabrikanten.

Prijs
NB
  • Score redactie /20

Historisch gezien moet een DS aan drie vereisten voldoen: een knappe lijn, hightechsnufjes aan boord en een comfortabel rijgedrag. Eerdere modellen zoals de DS 3, 4 en 5 voldeden doorgaans aan een of twee van die voorwaarden, maar zelden aan alle drie. Sinds de DS 3 Crossback, de 7 met hetzelfde achtervoegsel en de 9 voel je dat er een nieuwe wind waait bij het luxemerk van Stellantis – maar ook dat het echte goudhaantje nog uit zijn ei moet komen.

Dat zou zomaar eens de nieuwe DS 4 kunnen zijn, die het C-segment binnenvalt met de allernieuwste PSA-technologie en een outfit volgens de jongste haute couture onder de gordel. Dat het zustermodel van de Peugeot 308 en Opel Astra dat ongegeneerd via de premiumingang van de Duitsers doet, geeft blijk van veel vertrouwen. Aan ons om na te gaan of dat 12 jaar na de heroprichting van het illustere submerk ook gerechtvaardigd is.

In dit artikel : Citroën, Citroën DS 4 , DS, DS DS 4

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker