Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Ford B-Max 1.0 Ecoboost 120

In het groeiende marktsegment van de kleine eenvolumers wil Ford innovatief voor de dag komen: de B-Max heeft opzij achteraan schuifdeuren en doet het bovendien zonder middenstijl.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.02 /20

De B-Max staat op het Global B-platform, wat wil zeggen dat hij heel wat techniek deelt met de populaire Ford Fiesta. Hij is 13 centimeter langer dan een vijfdeurs-Fiesta, maar staat wel op dezelfde wielbasis. Aan de andere kant is hij respectievelijk 28 en 32 centimeter korter dan een Focus of een C-Max. In zijn klasse zit hij qua afmetingen in de middenmoot. De ophanging is die van de Fiesta, met veerbenen vooraan en een torsieas achteraan. Op het basismodel worden standaard vijftienduimvelgen gemonteerd met 195/60-banden, op de luxueuzere modellen worden dat zestienduimers met 195/55-rubber.

  • Erg aangename driecilinder
  • Behoorlijke prestaties, verbruik à la carte
  • Veilig weggedrag, heel wat rijplezier
  • Comfortabele ophanging
  • Verhouding binnenmatenbuitenafmetingen
  • Geen zesde versnelling
  • Vrij grote draaicirkel
  • Oncomfortabele achterbank
  • Zicht schuin achteruit
  • Overzichtelijkheid bedieningsknoppen
  • Keuze en afwerking sommige materialen

In dit artikel : Ford, Ford B-Max

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars