Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Ford Focus Active Clipper 1.0 EcoBoost mHEV 155 : Veldwachters kostuum

Als alternatief voor een SUV onderscheidt de Focus Active zich van klassieke breaks door een grotere bodemvrijheid om zich een vleugje avontuur aan te meten. En zoals dat tegenwoordig hoort, schuilt er een geëlektrificeerde aandrijving onder de kap.

30.745 €
  • Score redactie 15.00 /20

Overzicht :

Het concept van de ‘avontuurlijke’ break is niet nieuw. De trend werd in 1995 gelanceerd door de Subaru Outback, die later het gezelschap kreeg van de Volvo XC70 (1997) en de Audi A6 Allroad (1999). Heel wat constructeurs traden in hun voetsporen, maar de keuze is in de loop der jaren weer sterk uitgedund. Ford liet zich echter niet ontmoedigen en stortte zich vorig jaar op het segment met de Focus Active (ook verkrijgbaar als berline). En om beter aan te sluiten bij de tijdsgeest krijgt hij microhybridemotoren (1.0 EcoBoost mHEV 125 en 155 pk) onder de kap, die een beetje elektriciteit door hun benzine mengen.

  • Look van een SUV, rijgedrag van een break
  • Merkbare boost van de microhybridetechnologie
  • Geen prijssupplement voor de SUV-look
  • Geen vierwielaandrijving, noch automaat
  • Weinig uitzonderlijk verbruik voor een mHEV-driecilinder
  • Afwerking niet vrij

In dit artikel : Ford, Ford Focus

NIEUWSBRIEF