Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Autosalon Brussel 2019 - alle nieuwigheden

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Honda CR-V 1.5 i-VTEC Turbo A : Meer ruimte en comfort

Hoewel hij visueel niet zo sterk verschilt van zijn voorganger, is de CR-V toch volledig nieuw. Hij neemt de drukgevoede 1.5 i-VTEC van de Civic over, evenals zijn moduleerbare platform, waardoor hij voortaan tot zeven inzittenden kan vervoeren.

38.670 €
  • Score redactie 14.87/20

Overzicht :

Samen met de in 1994 gelanceerde Toyota RAV4 was de Honda CR-V bij zijn introductie in 1995 een van de pioniers in het segment van de compacte SUV’s – we kunnen dus gerust spreken van een vaste waarde. De CR-V is trouwens op zijn eentje goed voor een kwart van de wereldwijde verkoop van Honda. Hij is niet zozeer populair in Europa, maar des te meer overal elders in de wereld, en dan vooral aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. Deze huidige, vijfde generatie is in de VS al twee jaar op de markt en klopte er alle records, met bijna 378.000 verkochte exemplaren in 2017, tegenover iets meer dan 300.000 stuks per jaar sinds 2013. Om u een idee te geven: in de Verenigde Staten worden op één maand tijd zoveel CR-V’s verkocht als in Europa in een heel jaar. Werk aan de winkel dus voor de nieuwe generatie om ook bij ons een plaatsje onder de zon te heroveren.

Nochtans vergt het een geoefend oog om het nieuwe model te onderscheiden van het vorige. En toch is de technische basis volledig nieuw, grotendeels geleend van de Civic – platform, motor, infotainmentinterface, enzovoort. Maar de echte nieuwigheid schuilt in het feit dat de CR-V voortaan tot zeven inzittenden kan vervoeren. Dat moest ook wel, aangezien almaar meer rivalen in deze categorie die kaart trekken – denk maar aan de Peugeot 5008, Skoda Kodiaq of Volkswagen Tiguan Allspace. Jammer genoeg kregen we echter een vijfzitsversie ter test, maar wel een exemplaar dat de 1.5 i-VTEC Turbo combineerde met een CVT-automaat en vierwielaandrijving. Een combinatie die de verwachtingen inlost?

  • Interieurruimte en algemeen rijcomfort
  • Uitstekende verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Zevenzitsversie verkrijgbaar
  • Uiterst volledige veiligheidsuitrusting
  • Bijdetijdse instrumenten en connectiviteit
  • Gewillige motor, feilloze trekkracht
  • Nog te sterk aanwezig koffiemoleneffect CVT
  • CVT slorpt vermogen op
  • Beperkend optiebeleid
  • Verschuifbare achterbank enkel in zevenzitsversie
  • Opdringerige rijhulpsystemen

In dit artikel : Honda, Honda CR-V

Geschreven door op