Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / JAC iEV7s : Volkse EV

Geschreven door Hans Dierckx op

Voor veel mensen is de prijs nog altijd een van de grootste struikelblokken om hun benzine- of dieselauto te vervangen door een volledig elektrisch aangedreven exemplaar. Een betaalbare EV, voor Chinese fabrikanten zou het een gat in de markt kunnen zijn. Deze JAC iEV7s springt erin.

Zijn de Chinezen daar? Een tijdlang werd gedacht dat de Volksrepubliek zijn reusachtige productieapparaat zou inzetten om de Europese autosector te komen veroveren, een beetje zoals de Japanners het deden in de vorige eeuw. De pogingen waren tot nu toe evenwel anekdotisch, met een BYD’je hier en een MG daar. Mogelijk hebben de Chinezen hun kans alweer verkeken. De afgelopen jaren hadden ze een grote technische voorsprong op het vlak van elektrische auto’s, maar nu de Europese spelers aangejaagd door de EU hun achterstand wegwerken, wordt het weer wat lastiger om momentum op te bouwen in een markt die al een tijdje overbevolkt is. Bij gebrek aan naambekendheid kan de verkoopprijs echter de doorslag geven. Deze JAC waagt de oversteek met een batterij van 39 kilowattuur, voor een scherpe, maar ook weer niet verpletterende prijs van net geen 30.000 euro. Zijn koetswerkvorm houdt zich alvast aan de tendens: als compacte cross-over treedt hij aan in een populaire categorie. Eens kijken of deze iEV7s ook inhoudelijk kan voldoen.

Journalist AutoGids/AutoWereld

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars