Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / LYNK & CO 01 Plug-in Hybrid : Chinees met Zweedse genen

Geschreven door Olivier Maloteaux op

De 01 is gebaseerd op een Volvo-platform, maar wordt geproduceerd in het Verre Oosten. De SUV van Lynk & Co is een kruisbestuivingsproduct dat Zweeds welzijn combineert met lage Chinese prijzen. Het merk pleit ook voor een nieuwe autocultuur, gericht op gebruik in plaats van bezit.

46.000 €
  • Score redactie 15.58 /20

Eind 2016 zag Lynk & Co het levenslicht. Het bedrijf werd opgericht door de Chinese groep Geely (die 70 procent van de aandelen bezit) en Volvo (zelf lid van de Geely-groep en voor 30 procent eigenaar van Lynk & Co). Het nieuwe merk, dat steunt op de technische knowhow van Volvo, wil in de autosector een revolutie teweegbrengen, enerzijds door gebruik te maken van onlineverkoop zonder eigen dealernet (maar voor het onderhoud een beroep te doen op de dealers van het Volvo-netwerk) en anderzijds door een all-inverhuurformule te promoten met onklopbare tarieven. Het contract maakt het zelfs mogelijk de auto via een autodeeldienst te onderverhuren aan derden.

De komst van Lynk & Co naar Europa heeft enige vertraging opgelopen, maar nu is het zover. De eerste auto’s zijn dit jaar vanuit China aangekomen in Zeebrugge, waar ze massaal het ruim van de vrachtschepen verlieten om hun verovering van het Oude Continent in te zetten. Onder zijn exotische naam verbergt de Lynk & Co 01 een vertrouwd platform en dito plug-inhybride aandrijflijn, die deze SUV heeft overgenomen van de Volvo XC40. Een ‘zelfopladende’ hybrideversie is eveneens beschikbaar.

  • Concurrerende verhouding prijs-uitrusting-prestaties
  • Zeer interessante huurformule
  • Modern en gezellig interieur
  • Brandstofverbruik met lege batterij
  • Geen klassiek dealernet (online verkoop)
  • Vermogen interne lader (enkelfasig 3,3 kW)

In dit artikel : Lynk & Co, Lynk & Co 01

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars