Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Maserati Ghibli Hybrid: Omdat het moet…

Geschreven door Benoît Lays op

Nu de FCA-groep volop begonnen is met de hybridisering van zijn modellen, ontsnapt ook Maserati niet aan de draaikolk. De Ghibli bijt de spits af, al is de vierdeursberline misschien minder hybride dan zijn naam doet vermoeden.

105.900 €
  • Score redactie 14.80 /20

Ook prestigemerken moeten tegenwoordig aan hun CO2-uitstoot denken, en dus slaat ook bij hen de elektrificering toe. Zoals bij Maserati, dat onlangs een Hybrid-versie aan het Ghibli-gamma toevoegde. Technisch gezien is die term correct, maar hij is misschien toch wat overdreven, wetende dat het gewoon om een mildhybride model gaat en er dus van zuiver elektrisch rijden geen sprake is. Voor de gelegenheid krijgt de Ghibli ook de 2.0-viercilinder uit de Alfa Romeo Giulia én een lichte facelift ter hoogte van de lichtblokken voor- en achteraan (die laatste doen ons nu wat denken aan die van de Fiat Tipo, maar zeg niet dat wij dat gezegd hebben, of we krijgen een paar prikken van de beroemde drietand). In het interieur zien we eindelijk een modern centraal scherm en ten slotte zijn er nu ook eigentijdse rijhulpsystemen.

  • Origineel aanbod
  • Prestaties voor een viercilinder
  • Onvergelijkbare interieursfeer
  • Gewicht voelbaar bij dynamische rijstijl
  • Binnenruimte achterin
  • Ergerlijke afwerkingsdetails

In dit artikel : Maserati, Maserati Ghibli

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker