Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mazda 6 2.0 SkyActiv-G 163: Tegen de stroom in

Geschreven door Felix Bouland op

Na een carrière van zes jaar onderging de Mazda 6 opnieuw enkele evoluties. Tal van elementen werden onder handen genomen, maar de Japanner geeft voor zijn benzinemotoren nog altijd niet toe aan de lokroep van drukvoeding.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.01 /20

Is het format van de klassieke berline of break nog wel levensvatbaar op een markt die wordt gedomineerd door SUV’s allerhande? Bij Mazda denken ze alvast van wel: hoewel de Japanse constructeur natuurlijk erg opgezet is met het succes van zijn CX-3 en CX-5, geeft het merk de klassiekere koetswerkvormen vooralsnog niet op. In die context onderging de 6 nu een update. Maar gezien de eigenzinnigheid van Mazda blijven de 6 berline en break wel een beroep doen op atmosferische benzinemotoren met een relatief grote cilinderinhoud. Wij reden met de 2.0 SkyActiv-G, in zijn krachtigste versie (163 pk).

  • Weggedrag en comfort
  • Interessant verbruik
  • Verhouding prijs-uitrusting
  • Demping rolgeluiden
  • Premium afwerking
  • Futloos karakter atmosferische motor
  • Forse buitenafmetingen
  • Beperkend optiebeleid
  • Stilaan verouderde connectiviteit

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda6

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker