Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 63 S : Een krachtpatser in maatpak

Geschreven door Adrian Jehin op

Voor zijn derde volledig ‘huiseigen’ product haalt AMG het grove geschut boven. De GT 4-Door Coupé verbergt zeker als 63 S een staaf dynamiet onder zijn avondkledij: hij kan zijn inzittenden in alle luxe met 315 km/u over de weg laten zoeven.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.79 /20

Na de GT en zijn cabrioversie GT Roadster komt AMG – tegenwoordig het sportieve dochtermerk van Mercedes – voor de dag met een derde model: een statige berline met de look van een fastback, die qua proporties bijzonder dicht aanleunt bij een CLS (al is die laatste wel zo’n 6 centimeter korter). De GT 4-Door Coupé is in feite de productieversie van de AMG GT Concept, die in 2017 werd voorgesteld op het salon van Genève, en heeft de Porsche Panamera in het vizier.
Hij stort zich op de internationale markt met naar keuze een zescilinder-in-lijn (43 en 53) of een V8 (63 en 63 S). En voor wie zich – volkomen terecht overigens – vragen zou stellen bij de sportieve aspiraties van het nieuwe model gezien zijn formaat: vergeet niet dat het allereerste AMG-model, dat in 1971 tijdens de 24 Uren van Spa-Francorchamps zijn adelbrieven verdiende in de autosport, niets meer of minder was dan een opgepepte versie van een luxueuze limousine van 5 meter lang, met name de Mercedes 300 SEL 6.3 (beter bekend als ‘Rote Sau’ of Rood Varken). Het bewijs dat je nooit mag voortgaan op het uiterlijk…

  • Motor met fabelachtige adem
  • Raket met gezinsroeping
  • Alomtegenwoordig gevoel van exclusiviteit
  • Efficiëntie in alle omstandigheden
  • Opwindende Drift-modus
  • Hoge prijs, prijs van sommige opties
  • Buitensporig gewicht
  • Algemeen gebrek aan feeling
  • Weinig communicatief stuur
  • Ergonomie

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker