Detailtests / Saab 9-3 Turbo-X
Geschreven door Bert Troubleyn op 06-03-2008
Saab viert dertig jaar drukvoeding in het huis met een beperkte reeks, de 9-3 Turbo X. Een feestnummer dat ook een geavanceerde vierwielaandrijving introduceert.
Prijs
NB
- Score redactie /20
Met de Turbo X bewijst Saab hoe efficiënt zijn vierwielaandrijving is, vooral omdat die uitgerust is met het achterdifferentieel met beperkte slip, dat
zowel de efficiëntie als het rijplezier ten goede komt. Het eLSD is ook verkrijgbaar in de vorm van een pack (samen met het sportchassis, de achttienduimvelgen
en het krachtigere remsysteem) op de "gewone" 9-3 Aero, voor de schappelijke prijs van 1.400 euro. Het minder goede nieuws is dat de XWD-overbrenging enkel beschikbaar is voor de topversie Aero 2.8 V6 en dus
niet voor de uitstekende 1.9 TTiD van 180 pk.
Geschreven door Bert Troubleyn op 06-03-2008
HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum
Tests
Onze tests
De concurrenten
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands