Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Skoda Enyaq Coupé RS iV (2022) - in detail

Geschreven door Cedric Derese op

Sexappeal is iets waaraan je moet werken. Met de Skoda Enyaq iV zat het op dat vlak al best goed, maar nu doet de Coupé, met zijn schuine achterklep, er nog een schepje bovenop. En dan al zeker met de exclusieve RS-versie. Moet de Tesla Model Y zich zorgen beginnen te maken?

72.120 €
  • Score redactie 16.00 /20

Iets meer dan een jaar na de introductie van de ‘gewone’ Enyaq iV lanceert Skoda een nieuw charmeoffensief met de Enyaq Coupé iV. Het recept is bekend: op basis van een goed geproportioneerde SUV laat je het plaatwerk vanaf het midden van het dak tot aan de voet van de achterklep een duikende lijn volgen. Overgiet het geheel met opgewaardeerde functies en het resultaat is een auto met een hogere aantrekkingswaarde.

In de praktijk valt er wel iets meer over te vertellen dan dat... Vooral omdat deze Enyaq Coupé iV van bij zijn lancering ook verkrijgbaar is in een RS-versie. Dat sportieve Skoda-label kennen we al langer, maar het is de eerste keer dat het op een puur elektrisch voertuig wordt geplakt.

Foto’s: Jonathan Godin

  • Stijl, verzorgde look
  • Geslaagd compromis comfort-wegligging
  • Interessante verhouding prestaties-verbruik
  • Iets te braaf voor een RS
  • Verhouding prijs-vermogen
  • Weinig doortastende regeneratieve remmen

In dit artikel : Skoda, Skoda Enyaq coupe

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker