Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Skoda Octavia Combi iV : Slimmer dan ooit?

Geschreven door Kevin Kersemans op

Net als sommige van zijn platformgenoten kreeg ook de Skoda Octavia zijn plug-inhybrideversie(s). Maakt dat de Tsjech nog rationeler? Wij testten de basis-iV in zijn meest functionele en zeker bij ons bijzonder populaire Combi-livrei.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.30 /20

De vorig jaar gelanceerde vierde generatie van Skoda’s bestseller, de Octavia, besteedt niet alleen meer aandacht aan zijn looks en zijn stijl, hij past zich ook aan de tijdsgeest aan. Door zijn overvloed aan rijhulpsystemen en andere elektronische snufjes natuurlijk, maar ook doordat zowel de vijfdeursberline als de break te krijgen zijn als plug-inhybride, en nog wel in twee versies: als gewone iV en als ‘sportievere’ RS iV.

Dat de verschillende merken van de Volks­wagen-groep sinds enige tijd niet alleen sterk inzetten op volledig elektrische modellen, maar ook op mildhybrides en plug-inhybrides, is uiteraard ‘van moetens’ – ook zij hebben zich te plooien naar de CO2-normen die Europa oplegt, op straffe van zware boetes. Na de grotere Superb is de Octavia nu dus Skoda’s tweede plug-inhybride – de andere iV-modellen (waarbij de ‘V’ volgens de marketingjongens en -meisjes staat voor ‘Vehicle’ en de ‘i’ voor ‘innovative’, ‘intelligent’ en ‘inspiring’…) zijn op dit moment volledig elektrisch, namelijk de Citigo-e en de Enyaq. Tegen eind 2022 zou het iV-gamma tien modellen moeten tellen, terwijl de teller van volledig elektrische modellen tegen 2025 op vijf moet komen te staan.

  • Ruimte, comfort, afwerking
  • Standaarduitrusting, Simply Clever-oplossingen
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Compromis comfort-wegligging
  • Hoge basisprijs
  • Nog uitgebreide optielijst
  • Minimale garantie
  • Ergonomie infotainmentsysteem

In dit artikel : Skoda, Skoda Octavia

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmnsonwheels

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker