Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Korte tests / Mercedes G 350 d: Homogener en (iets) rationeler

Geschreven door David Leclercq op

De komst van de zescilinder-in-lijn onder de motorkap van de G-Klasse biedt een alternatief voor de drankzuchtige V8-krachtbronnen. Deze nieuwe motorversie wist ons ook heel aangenaam te verrassen, voornamelijk met zijn charmerende homogeniteit.

Prijs
NB

Samen met de nieuwe Land Rover Defender die er zit aan te komen, is de Mercedes G-Klasse in zijn niche een van de laatste der Mohikanen. Dit ras van terreinvoertuigen met de stroomlijn van oma’s kleerkast is inderdaad zo goed als uitgestorven, want om deze zwaargewichten voort te bewegen heb je uit de kluiten gewassen krachtbronnen nodig. De nieuwste G-Klasse deed tot op heden een beroep op twee achtcilinders op benzine (500 en 63 AMG), wat hem niet bepaald bevoordeelde op het vlak van CO2-uitstoot. Enkele maanden na de lancering van het nieuwe model vervolledigt Mercedes zijn gamma nu met een dieselmotor. En niet zomaar de eerste de beste: de recente, 3 liter grote zescilinder-in-lijn.

  • Gevrijwaarde authenticiteit
  • Offroadcapaciteiten
  • Algemeen comfort
  • Afwerking
  • Homogene motorversie (prestaties, verbruik)
  • Binnenruimte, veelzijdigheid
  • Ouderwetse sluiting deuren
  • Hoog gewicht, forse buitenmaten
  • Buitensporige prijs
  • Instap (hoogte)

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker