Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Korte tests / Peugeot 208 1.5 BlueHDi : De enige diesel

De nieuwe 208 rekent vooral op zijn benzineversies en op de volledige elektrische e-208. Toch biedt Peugeot ook nog altijd een dieselvariant aan. Voor de verstokte veelrijder, zeg maar.

20.250 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Na de 3008, de 5008 en de 508 koos Peugeot alweer voor een onderscheidend lijnenspel met de nieuwe 208. Natuurlijk is smaak hoogst subjectief en kun je nooit iedereen tevredenstellen, maar het lijkt er toch op dat de Peugeot-designers de nagel op de kop hebben geslagen, afgaande op de vele positieve reacties op deze 208. Van de koetswerklijnen van de vorige 208 bleef niets meer over, maar niet alles van het vorige model werd zomaar in de prullenmand gegooid. Dat is onder meer het geval voor de i-Cockpit, Peugeots befaamde bestuurderspost. Die is nog altijd van de partij, inclusief klein stuurwiel, hoog geplaatste tellers (zij het nu eventueel met 3D-weergave) en een groot aanraakscherm op de middenconsole.

En ook de motoren werden min of meer overgenomen van de vorige generatie, al kwam er wel een nieuwe kroon op het gamma in de vorm van een volledig elektrische versie. Zelfs de dieselmotor is opnieuw trouw op post, hoewel de belangstelling voor dit soort brandstof vandaag de dag sterk gedaald is ten opzichte van 2012, toen de vorige 208 werd gelanceerd. Dat verklaart wellicht waarom het aanbod aan dieselzijde sterk werd afgeslankt.

  • Geslaagde en onderscheidende look
  • Originele en goed ingerichte bestuurderspost
  • Moderne interface
  • Laag verbruik
  • Beperkte beenruimte achterin
  • Basic moduleerbaarheid
  • Ergonomie i-Cockpit
  • Werking rijhulpsystemen

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 208

Geschreven door op

De concurrenten