Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / BMW F 900 XR: de geur van avontuur

Beetje bij beetje bouwt BMW een uiterst compleet gamma uit. Zo komt de op de F 900 R gebaseerde F 900 XR als kleine broertje van de S 1000 XR het Adventure-segment van de constructeur aanvullen.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Net als de S 1000 XR mengt de nieuwe BMW F 900 XR de lijnen van de avontuurlijke GS met die van een roadster. Een mengvorm tussen comfort en prestaties die best geslaagd genoemd mag worden. De afwerking is erg verzorgd, met bijvoorbeeld leuke siernaden op het zadel, inscripties, een getextureerd oppervlak voor verschillende sierelementen en een minimum aan zichtbare schroeven. De XR is te krijgen in een witte niet-metaalglanslak (die wij nogal flets vonden), een veel passender rood of een originele en gedurfde goudkleurige livrei. Neem plaats op het zadel en meteen valt de op comfort gerichte ergonomische rijhouding op, met een grotere hoek ter hoogte van de knieën. In vergelijking met de roadster F 900 R bevinden het stuur en de voetsteunen zich respectievelijk 30 en 45 millimeter hoger en 85 en 45 millimeter meer naar achteren. Het dikkere schuim in het zadel voel je meteen in je dijen. En de zadelhoogte van 825 millimeter zal voor een breed spectrum aan gebruikers geschikt blijken, temeer omdat lagere en hogere zadels als toebehoren te krijgen zijn.