Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.
Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken
Overzicht :
De Toyota iQ is volgens velen de eerste echte poging om de ontwikkeling van de stadsauto ingrijpend te vernieuwen sinds de Smart Fortwo tien jaar geleden op de markt kwam. Zoveel mogelijk binnenruimte vinden in een zo klein mogelijke auto die veel parkeergemak biedt, dat is voor beide concepten de uitdaging geweest. Maar terwijl Smart van het principe is uitgegaan dat de meeste mensen vooral alleen in de auto zitten en dat twee plaatsen volstaan, vond men bij Toyota dat er nog ruimte moest zijn voor de occasionele extra passagiers. In een koetswerk dat slechts 30 centimeter langer is, vonden de Japanners nog ruimte voor twee bijkomende inzittenden. Een vergelijking tussen beide innovatoren is dan ook onvermijdelijk.
Maar om volledig te zijn mag eigenlijk ook de Peugeot 1007 niet ontbreken. Niet dat die extreem compact is, maar met zijn twee elektrisch bediende schuifdeuren lanceerde de Fransman wel een andere, originele visie op het concept stadsauto, die zijn troeven uitspeelt in smalle in plaats van korte parkeervakken. Tegenover die drie vernieuwers plaatsten we een traditionelere stadsauto, om te zien of de Fortwo, de iQ en de 1007 hun beloften kunnen waarmaken. Onze voorkeur ging uit naar een Citroën C1, maar omdat die niet beschikbaar was, is het de technisch identieke Peugeot 107 geworden.
In dit artikel : Peugeot, Peugeot 1007 , Smart, Smart Fortwo , Toyota, Toyota iQ , Peugeot 107

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum