Eerste test / Porsche 718 Boxster A : Straffe basisversie
Zou de ‘basisversie’ van de Porsche Boxster softer geworden zijn nu hij als 718 zijn zescilinder-boxer inruilde voor een tweeliter met slechts vier cilinders? Wees gerust: het antwoord is neen.
Porsche heeft het perfect voor mekaar. Toch wat de communicatie betreft. Het wederoptreden van het merk in het Wereldkampioenschap Endurance (WEC), de overwinning in Le Mans en de constructeurstitel vorig jaar, allemaal met een hybride prototype met als verbrandingsmotor een… drukgevoede tweeliter-viercilinder. Wie zou dan nog durven te beweren dat een dergelijke krachtbron niet geschikt zou zijn om een 718 Boxster aan te drijven? Waarom zou de instap-Porsche in godsnaam meer of grotere zuigers nodig hebben dan de 919 Hybrid die het mooie weer maakt in koningsklasse van de enduranceracerij?
- Prestaties t.o.v. voorganger
- Efficiëntie en nauwkeurigheid t.o.v. voorganger
- Algemeen rijcomfort (ophanging, geluiddemping)
- Rijhouding, verzorgde bedieningsorganen
- Redelijk verbruik en dito gebruikskosten
- Bijdetijdse uitrusting (multimedia, navigatie)
- Geen zescilinder-boxer meer
- Soms artificiële motorklank
- Verbruik bij erg sportief gebruik
- Sterk gestegen basisprijs t.o.v. voorganger
- Veel opties
In dit artikel : Porsche, Porsche 718
HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum
Tests
Onze tests
De concurrenten
BMW Z4 Roadster sDrive35i (225 kW)
Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSi 200kW S Tronic quattro
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands