Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Porsche 718 Boxster A : Straffe basisversie

Geschreven door Cedric Derese op

Zou de ‘basisversie’ van de Porsche Boxster softer geworden zijn nu hij als 718 zijn zescilinder-boxer inruilde voor een tweeliter met slechts vier cilinders? Wees gerust: het antwoord is neen.

69.527 €

Porsche heeft het perfect voor mekaar. Toch wat de communicatie betreft. Het wederoptreden van het merk in het Wereldkampioenschap Endurance (WEC), de overwinning in Le Mans en de constructeurstitel vorig jaar, allemaal met een hybride prototype met als verbrandingsmotor een… drukgevoede tweeliter-viercilinder. Wie zou dan nog durven te beweren dat een dergelijke krachtbron niet geschikt zou zijn om een 718 Boxster aan te drijven? Waarom zou de instap-Porsche in godsnaam meer of grotere zuigers nodig hebben dan de 919 Hybrid die het mooie weer maakt in koningsklasse van de enduranceracerij?

  • Prestaties t.o.v. voorganger
  • Efficiëntie en nauwkeurigheid t.o.v. voorganger
  • Algemeen rijcomfort (ophanging, geluiddemping)
  • Rijhouding, verzorgde bedieningsorganen
  • Redelijk verbruik en dito gebruikskosten
  • Bijdetijdse uitrusting (multimedia, navigatie)
  • Geen zescilinder-boxer meer
  • Soms artificiële motorklank
  • Verbruik bij erg sportief gebruik
  • Sterk gestegen basisprijs t.o.v. voorganger
  • Veel opties

 

In dit artikel : Porsche, Porsche 718

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker