Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Alfa 4C Spider

Geschreven door Gaetan Philippe op

Met de 4C Spider treedt Alfa Romeo toe tot het besloten clubje van de sportieve roadsters met de motor centraal achterin. Een te duchten concurrent voor de Lotus Elise en Exige en de Porsche Boxster…

Prijs
NB
  • Score redactie 14.11 /20

In de prijsvork tot 70.000 euro zijn de roadsters met middenmotor dun gezaaid. Naast de erg radicale – en moeilijk dagelijks bruikbare – KTM X-Bow (241 pk) vind je er de Lotus Elise S (219 pk), de Porsche Boxster (265 pk) en ten slotte de S-versie van die laatste (315 pk). Maar nu is er de Alfa Romeo 4C Spider (241 pk), waarvan de coupéversie bijna twee jaar geleden werd gelanceerd voor 51.500 euro, een prijskaartje waarmee hij een directe rivaal vormde voor de Lotus Elise S of de Porsche Cayman. Het enthousiasme van het publiek en de vele bestellingen hebben de Italiaanse constructeur ertoe aangezet om de prijs te verhogen, tot 63.200 euro voor de Coupé en 73.200 voor de Spider die hier aan bod komt. Daarmee komt de open versie in het vaarwater van een KTM X-Bow R, een Lotus Exige S Roadster of een Porsche Boxster GTS, die allemaal veel krachtiger zijn (respectievelijk 299, 351 en 330 pk). Als je het zo bekijkt, zal de Alfa in vergelijking met die drie toch al veel temperament moeten hebben om het verschil te kunnen maken…

  • Rijplezier en weggedrag
  • Degelijke constructie, structuurstijfheid
  • Laag gewicht en vurig temperament
  • Feedback remmen en onbekrachtigd stuur
  • Makkelijk te verwijderen en te monteren kap
  • Nog comfortabele (race)ophanging
  • Even duur als een Porsche Boxster S…
  • Resonanties bij constante snelheid (snelweg)
  • Elleboogruimte (deurpaneel, bekerhouder)
  • Reflecties in achterruit bij open rijden
  • Te korte en weinig bruikbare schakellepels
  • Geen opbergmogelijkheden, kleine koffer

In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo 4C

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker