Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Chrysler PT Cruiser Cabrio 2.4T

Geschreven door Bert Troubleyn op

De eigenzinnige Chrysler PT Cruiser bestaat nu in een nog meer eigenzinnige Cabrio-variant. Wij genoten van de eerste zomerdagen aan het stuur van de 2.4 T.

Prijs
NB
  • Score redactie /20

De PT Cruiser Cabrio is net als de berlineversie een voorwielaandrijver met dwarsgeplaatste viercilindermotoren, gebaseerd op de Neon. Hij is 4,28 meter lang en heeft een wielbasis van 2,61 meter: dat zijn precies dezelfde afmetingen als die van de berline. Veel ruimte binnenin dus, maar daar komen we
straks nog op terug. Deze PT Cruiser Cabrio is een volwaardige vierzitter, met een elektrische kap, die weliswaar manueel ontgrendeld moet worden en vervolgens ook manueel moet worden afgedekt met een soepele hoes. Omwille van de stevigheid is deze PT Cruiser Cabrio – die eigenlijk wat van een
grote badkuip heeft – voorzien van een stevige rolbeugel in koetswerkkleur, die hem in elk geval niet misstaat. Volgens de persinformatie speelt deze Sportsbar – als het kind maar een naam heeft – echter ook een rol in het afleiden van de windstroom
voor de achterpassagiers. Het motorenaanbod is nog beperkter dan bij de gesloten versie. Je hebt namelijk de keuze uit één motor van 2,4 liter, met of
zonder turbo. Onze testauto was meteen de topversie, de 223 paarden sterke 2.4 T, overigens enkel verkrijgbaar als GT. De gewone 2.4 is een Limited-uitvoering. Maar zelfs de 2.4 T GT is behoorlijk geprijsd. Met 29.766 euro zit die ongeveer op het niveau van een Opel Astra Cabrio 2.0 Turbo met 200 pk (28.900 euro) en een Peugeot 307 CC 2.0 Sport met 180 pk (28.560 euro). Een Saab 9-3 Cabrio, zelfs de 2.0t met 175 pk, is al een stuk duurder (35.400 euro) en een Volvo C70 Cabrio, eveneens met 2.4 Turbo-motor, kost zelfs 41.830 euro. De Duitse concurrentie doet
daar nog een schep bovenop en in een Mercedes CLK 320 (218 pk) is de open lucht haast dubbel zo duur (55.418 euro). Een atmosferische PT Cruiser Cabrio heb je overigens al voor minder dan 27.000 euro... Deze Cabrio wordt in de fabriek in het Mexicaanse
Toluca gebouwd.

In dit artikel : Chrysler, Chrysler PT Cruiser

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker