Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Renault Scénic 1.6 dCi 130 : Verandering van register

Geschreven door op

Basisprijs meer info
29.150 €
  • Score redactie 14.54/20

Overzicht :

De vierde generatie Renault Scénic gooit zijn uiterlijk wat meer in de strijd om klanten over de streep te trekken. De hamvraag is dan natuurlijk of dat niet ten koste ging van zijn functionaliteit...

De hoogdagen van de monovolume moet u in de jaren 90 en 2000 zoeken, vandaag liggen de kaarten helemaal anders. Als gevolg van het succes van de SUV, maar ook onder druk van de breaks, die de afgelopen jaren een stevige rentree hebben gemaakt, heeft het segment rake klappen gekregen. De eenvolumer verkeert bijgevolg een beetje in een identiteitscrisis. Het bewijs? U moet maar eens kijken hoe de Renault Espace, destijds pionier in het segment, na een carrière van dertig jaar geprobeerd heeft zichzelf heruit te vinden als een soort van cross-over. Het leek dan ook een uitgemaakte zaak dat Renault dezelfde weg zou opgaan met de Scénic. Waarvan akte met deze vierde generatie, die zich resoluut liet inspireren door de stijl van de conceptcar R-Space uit 2011. En als hij daarvoor (een klein beetje) functionaliteit moest opofferen, dan was dat maar zo…

  • Samenspel motor-versnellingsbak
  • Algemeen comfort
  • Aangenaam rijgedrag, onverwoestbare remmen
  • Slim ingericht interieur
  • Afwerking t.o.v. voorganger
  • Holle motor onder 1.700 o/m
  • Ergonomie en reactiesnelheid R-Link 2
  • Hakerige bediening versnellingsbak
  • Geen verstelbare leuning achterbank meer
  • Zicht naar achteren

In dit artikel : Renault, Renault Scénic