Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Volkswagen ID.Buzz 77 kWh (2023) - in detail

Geschreven door Steven Appelmans op

Er spat zoveel flowerpower van de ID. Buzz dat je Volkswagens elektrische busje wel sympathiek moét vinden. Of er achter dat charmeoffensief ook een deugdelijke auto schuilgaat, zochten we uit aan de hand van de voorlopig enige beschikbare versie: de Pro-uitvoering met 77 kWh-batterij.

68.607 €
  • Score redactie 16.20 /20

Eindelijk, hij is er! Sinds 2001 en de toenmalige conceptcar Microbus plaagt Volkswagen ons al met een moderne interpretatie van zijn illustere ‘T1’. Het toenmalige ontwerp werd echter van de salonvloer van Detroit linea recta de archieven binnengereden. Hetzelfde lot bleek zijn conceptuele opvolgers beschoren, de Bulli (2011) en de Budd-e (2016). Zelfs de ID.Buzz Concept uit 2017 – die trouwens opnieuw in Detroit werd onthuld – moest nog een half decennium wachten vooraleer hij eindelijk het beloofde productievervolg kreeg.

Nu zijn er verzachtende omstandigheden genoeg voor zoveel uitstel. Was er geen ander project dat voorrang verdiende, dan brak er wel een dieselschandaal uit, verbrodde een virus de productie of bleek er ineens een tekort aan halfgeleiders. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel: als hij zolang heeft kunnen rijpen, dan kan de ID. Buzz toch niet anders zijn dan een direct schot in de roos, toch?

VW ID.Buzz

Foto’s: Jeroen Peeters 

  • Originele look
  • Bijzonder praktisch
  • Rijdt best aangenaam
  • Zeer prijzig
  • Stroomverbruik, beperkt rijbereik
  • Afwerkingskwaliteit

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Id.Buzz

Journalist AutoGids/AutoWereld

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker