Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Skoda Fabia 1.0 TSI 110 A: Uit de kluiten gewassen

Geschreven door Ken Divjak op

Met een lengte van 4,10 meter en 380 liter koffervolume is de nieuwe Skoda Fabia het ultieme voorbeeld van upsizing, een trend die kleine auto’s almaar groter maakt. Een win-win voor iedereen of zit er toch ergens een addertje onder het gras?

25.645 €
  • Score redactie 15.15 /20

Al sinds onze landgenoot Dirk van Braeckel midden en eind jaren 90 de eerste Octavia en Fabia ontwierp, past Skoda een geijkte truc toe. Die bestaat erin om dezelfde grondvesten te gebruiken als de rest van de VW-groep, maar ook om die keer op keer uit te rekken voor meer binnenruimte en koffervolume.

Vroeger deed de Tsjechische VW-dochter dat ook voor gunstigere tarieven, wat het merk een waar-voor-je-geldreputatie opleverde. Iedereen wist namelijk dat er onder het plaatwerk Volkswagen-techniek schuilde, wat Skoda tot een van de succesverhalen van de Europese auto­mobielproductie heeft gemaakt. Tussen 1996 en 2011 verdubbelde de productie zomaar even van 350.000 stuks tot 700.000 per jaar, terwijl er ondertussen al meer dan 5 miljoen Octavia’s en meer dan 4,5 miljoen Fabia’s van de band zijn gelopen. 

  • Veelzijdige stadswagen
  • Pittige prestaties 1.0 TSI 110
  • Aangenaam interieur
  • Ruime koffer met slimme vondsten
  • Prijs- en optiepolitiek
  • Verbruik bij dynamische rijstijl
  • DSG mist wat finesse
  • Grip van de ecobanden

In dit artikel : Skoda, Skoda Fabia

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker