Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Isuzu D-Max V-Cross : Nettere manieren

Tot voor kort trok de Isuzu D-Max zich als werkpaard beter uit de slag op modderige of met stenen bezaaide paden dan op het asfalt. De nieuwste generatie wil veelzijdiger en beschaafder zijn, zeker in deze luxueuze V-Cross-versie.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De Isuzu D-Max staat bij pick-up­liefhebbers bekend als een echt werkpaard, dat grote lasten of het terrein niet schuwt. Maar de vorig jaar gelanceerde nieuwe generatie van deze pick-up koestert ook andere ambities en mikt volgens het Japanse merk veel meer op de weg. En als om die nieuwe roeping in de verf te zetten wijst Isuzu erop dat de D-Max de allereerste pick-up is die bekroond werd met vijf sterren door EuroNCAP, een beoordeling die rekening houdt met het niveau van veiligheidsuitrusting dat standaard aanwezig is. 

De rijhulpsystemen van de D-Max zijn gegroepeerd onder de noemer ADAS (Advanced Driver Assist Systems) en omvatten een botswaarschuwing, een automatische noodremfunctie, een verkeersbordherkenning, een adaptieve snelheidsregelaar en een spoorassistent. Verder zijn er nog een dodehoekcontrole, een knieairbag voor de bestuurder én een centrale airbag voorin, die moet voorkomen dat de voorste inzittenden tegen elkaar botsen bij een aanrijding van opzij. Kortom, de D-Max is goed voorzien, al blijken sommige van die rijhulpsystemen (de spoorassistent en de botswaarschuwing bijvoorbeeld) in de praktijk veel te opdringerig en dus irritant.

Dat de D-Max het wat hogerop wil gaan zoeken, bewijst ook de introductie van een luxueuze topversie. Die hier geteste V-Cross, die enkel te krijgen is als Double Cab, is standaard uitgerust met een automaat, een lederen bekleding, een automatische airco met twee temperatuurzones, Apple CarPlay en Android Auto, een infotainmentscherm van 9 duim, een hifisysteem, een interieur­afwerking in pianolak en een laadbak­cover met rolbeugel. Een gulle uitrusting dus, maar ze drijft de prijs wel op tot 48.370 euro, wat stevig is voor een pick-up van rustieke komaf. Want laat ons wel wezen: het rijcomfort van deze D-Max is dan wel aanvaardbaar voor een pick-up, het blijft ver verwijderd van dat van een klassieke SUV, met nog steeds springerige en schokkerige reacties op een slecht wegdek.

In dit artikel : Isuzu, Isuzu D-Max

Hoofdredacteur Le Moniteur Automobile

NIEUWSBRIEF