Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Tweedehands

TWEEDEHANDS / Porsche 3.0i CS Clubsport 1992 !!

Ons referentienr : 4623306

Contacteer de verkoper×
Verkoper
Adres 2223 Heist o/d berg

Alle velden zijn verplicht

Bericht verzenden
Hoewel wij veel aandacht besteden aan de inhoud van onze website, is het onmogelijk om alle zoekertjes in detail na te kijken. We raden u dan ook aan om steeds alert te zijn voor bedrog. Koop nooit een auto zonder hem vooraf te hebben gezien en betaal vooral nooit op voorhand, per cheque of postmandaat, zelfs bij wijze van voorschot.

Hier vind je een paar adviezen om te vermijden dat je in de val trapt tijdens je zoektocht.
Basisinformatie
Merk Porsche
Model 968
Terugvorderbare B.T.W Nee
Voertuigdetails
Buitenkleur
Brandstof Benzine
Aantal versnellingen 6
Aantal zitplaatsen 2
Zetelbekleding Andere
Aantal deuren 3
Uitrusting en opties
Verduisterde ruiten
Radio
Lichtmetalen velgen
Sportophanging
Sportpakket
Sportzetels
Stuurbekrachtiging
Mistlichten
ABS
Technische informatie
Cilinderinhoud (cm3) 2990 cc
Aantal cilinders 4
Kw / pk 176 / 239

PORSCHE 968

De Porsche 968 werd geproduceerd van 1992 tot 1995. Het was een ver door ontwikkelde opvolger van de Porsche 944, doch uiteindelijk werden slechts +/- 20% van de onderdelen werden overgenomen.
Omdat gedurende de ontwikkeling bleek dat ongeveer 80% van de componenten veranderd werden, bleef er weinig meer over van de originele 944 S2 en besloot Porsche tot het hernoemen van het model naar 968.
In tegenstelling tot de 944 werd de 968 wel in Porsche's eigen fabriek in Zuffenhausen geproduceerd.
In totaal werden er slechts 11.249 exemplaren geproduceerd.

De 968 was voorzien van een ver doorontwikkelde motor van de 944 (4 cilinder), nu met 3 liter inhoud. De koppelrijke motor produceerde 240 pk (177 kW) en werd - 4 jaar vroeger dan de 911 - voorzien van de nieuwe VarioCam technologie die zorgde voor variabele kleptiming. Ook de nieuwe 6 versnellingsbak was beschikbaar.

PORSCHE 968 CS

Omdat de prijs van een 968 te dicht bij deze van een 911 lag, zocht Porsche naar een middel om nieuwe klanten aan te trekken voor het model. Eind oktober 1992 (MY1993) werd de 968 Club Sport (of CS) gentroduceerd. Wegens het weglaten van vele luxe items kon het model 17% goedkoper dan de standaardversie aangeboden worden.

Het weglaten van de achterruitenwisser, airbags, enkele speakers (slechts 2), elektrische ruiten en buitenspiegels, een deel van de geluidsisolatie alsook enkele plastiek afwerkingspanelen en opbergvakken maakt dat deze auto +/- 50kg lichter was dan de standaard 968.
Wanneer er geen opties bijgeplaatst werden (wat spijtig genoeg meestal wel het geval was, zeker in de latere productie jaren), installeerde Porsche eveneens een lichtere kabelboom, alternator en batterij.
Tezamen met de specifieke lichtgewicht Recaro kuipzetels uit glasvezel, kon alzo het gewichtsvoordeel al snel uitlopen tot meer dan 100kg t.o.v. een iets wat aangeklede 968 (of zelf tot meer dan 150kg t.o.v. de cabrio).

Bij de lancering was de CS enkel verkrijgbaar in de kleuren Schwarz, Guards Red, Maritim Blau, Grand Prix White en Speed Yellow. Hoewel zwart indertijd de meest gekozen kleur was, is geel de laatste jaren de meest gezochte kleur. Kenmerkend aan de Club Sport was dat standaard de velgen, met uitzondering voor de zwarte auto's, in dezelfde kleur gespoten waren als de carrosserie. Ook de spoiler kreeg de carrosseriekleur.

De wielen werden vergroot naar 7.5J x 17 en 9J x 17 met respectievelijk 225/45 en 255/40ZR-17 banden en de wagen kreeg een specifieke ophanging wat de handelbaarheid nog verder verhoogde.
De gewichtsbesparing tezamen met deze verbeterde handelbaarheid ten opzichte van de al zeer goed rijdende 968, maakte van de CS de best rijdende wagen van zijn era.
Desondanks werden er slechts 1538 stuks van gebouwd.

AANGEBODEN WAGEN

De hier voorgestelde CS is er een in zijn meest pure vorm zonder enige luxe optie en dus een van de weinige met de lichtere kabelboom. Daarnaast heeft hij af fabriek de zeer gezochte Recaro kuipjes waardoor de gewichtsbesparing gemaximaliseerd wordt.

De zeer opvallende kleur en specifieke uitrusting (of het ontbreken ervan) maakten dat deze CS minder geschikt was als dagdagelijkse wagen. Deze hobby wagen vertrok al snel naar Zweden, waar hij in de handen viel van gepassioneerde liefhebbers.
De zeer goede staat van de wagen, de uitzonderlijk uitgebreide onderhoudshistoriek alsook de zorgvuldig uitgekiende technische verbeteringen (Koni schroefset, Big Red & Quaife differentieel) onderschrijven dit.

Als kers op de taart is dit een van de allereerste CS-jes. Met andere woorden deze wagen is het een van de weinigen CS welke in Vlaanderen in aanmerking komen voor de forfaitaire belasting. Immers de eerste uitlevering in Duitsland waren pas einde oktober, andere landen volgden begin 1993, waardoor er slechts 49 exemplaren in 1992 werden ingeschreven.

Deze informatie wordt in de taal (talen) van de verkoper weergegeven.

Een fraude melden

Produpress is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de verstrekte informatie.