Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontvang gratis een Audi Quattro met uw abonnement op AutoGids, formule v.a. 48 euro

Ontvang gratis een Audi Quattro met uw abonnement op AutoGids, formule v.a. 48 euro

Lees meer

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Ferrari Roma: De kracht van elegantie

Geen schreeuwerige kleuren, geen opzichtige spoilers, splitters of luchtinlaten: de Roma houdt het opvallend ingetogen voor een Ferrari. Tot je de startknop induwt en de 620 paarden van de V8 hun zegje krijgen...

197.727 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Sinds Ferrari in het najaar van vorig jaar de eerste beelden van de Roma op de wereld losliet, maakt zijn ontwerp de tongen los. “Geen echte Ferrari”, volgens sommigen, die er te veel trekken van Aston Martin of zelfs Jaguar (F-Type) in menen te herkennen. Aan die sceptici zouden we willen zeggen: wacht nog even om een oordeel te formuleren tot je de auto in het echt hebt gezien. Want dan kun je niet anders dan toegeven dat de Roma gezegend is met een sensueel lijnenspel dat qua elegantie zijn gelijke niet vindt in de huidige Ferrari-line-up. 

Soberheid was bij het ontwerp van de Roma het sleutelwoord. Geen enkele overbodige luchtinlaat komt de uitstraling van het koetswerk verstoren, en de splitter, zijschorten en diffusor werden zo discreet mogelijk gehouden. Zelfs de achterspoiler is bescheiden: pas vanaf 100 km/u komt hij tevoorschijn vanonder zijn plekje onder de achterruit. In de hoogste van zijn drie standen ontwikkelt hij bij 250 km/u een neerwaartse druk van 95 kilogram. Pech trouwens voor de poseurs: er is geen knop om de spoiler manueel te laten uitklappen. Daarnaast zitten tussen de voorwielen nog zogenoemde vortex-generators, die de luchtstroom via de hermetisch afgedichte bodem naar de diffusor leiden.

  • Rijplezier
  • Veelzijdigheid
  • Technologisch up-to-date
  • Onbruikbare achterste plaatsen
  • Nut scherm passagier?
  • Prijs

In dit artikel : Ferrari, Ferrari Roma