Korte tests
Mercedes GLC 300 e – tweede, herziene druk

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.
Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken
De vorig jaar gelanceerde vierde generatie van Skoda’s bestseller, de Octavia, besteedt niet alleen meer aandacht aan zijn looks en zijn stijl, hij past zich ook aan de tijdsgeest aan. Door zijn overvloed aan rijhulpsystemen en andere elektronische snufjes natuurlijk, maar ook doordat zowel de vijfdeursberline als de break te krijgen zijn als plug-inhybride, en nog wel in twee versies: als gewone iV en als ‘sportievere’ RS iV.
Dat de verschillende merken van de Volkswagen-groep sinds enige tijd niet alleen sterk inzetten op volledig elektrische modellen, maar ook op mildhybrides en plug-inhybrides, is uiteraard ‘van moetens’ – ook zij hebben zich te plooien naar de CO2-normen die Europa oplegt, op straffe van zware boetes. Na de grotere Superb is de Octavia nu dus Skoda’s tweede plug-inhybride – de andere iV-modellen (waarbij de ‘V’ volgens de marketingjongens en -meisjes staat voor ‘Vehicle’ en de ‘i’ voor ‘innovative’, ‘intelligent’ en ‘inspiring’…) zijn op dit moment volledig elektrisch, namelijk de Citigo-e en de Enyaq. Tegen eind 2022 zou het iV-gamma tien modellen moeten tellen, terwijl de teller van volledig elektrische modellen tegen 2025 op vijf moet komen te staan.
In dit artikel : Skoda, Skoda Octavia