Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Toyota GR86 (2022) - in detail

Geschreven door Iwan Kneuts op

De Toyota GT86 leek fin-de-carrière te zijn, tot Gazoo Racing een oog liet vallen op de omwille van zijn unieke karakter geliefde coupé. Het resultaat van de sportieve gezondheidskuur is de GR86, die op alle vlakken sterk werd verbeterd. Maar is beter ook een garantie voor meer sportief rijplezier?

34.600 €
  • Score redactie /20

Niet lang nadat hij in 2009 het roer bij Toyota had overgenomen, verklaarde Akio Toyoda dat het maar eens moest gedaan zijn met saaie auto’s te bouwen. Wat hij daarmee precies bedoelde, zagen we in 2012 in de vorm van de GT86, een sportieve coupé die het hart van de gepassioneerde bestuurder sneller moest doen slaan. Wat de sportwagen, die ontwikkeld en gebouwd werd in samenwerking met Subaru – waar de auto werd uitgebracht onder de naam BRZ – met verve deed. Intussen veranderde de GT86 van naam. Vandaag heet hij GR86, waarbij de letters GR staan voor Gazoo Racing. Daarmee is hij na de eveneens op applaus ontvangen Supra en GR Yaris het derde GR-model van de familie. Maar eigenlijk is hij het die bij Toyota het vuur aan de sportieve lont stak.

Foto's: Dennis Noten

In dit artikel : Toyota, Toyota Gr86

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker