Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Piëch Automotive shopt bij BMW, Porsche en Tesla

Geschreven door Frédéric Kevers op 07-10-2020

Het door de achterkleinzoon van Ferdinand Piëch opgerichte Piëch Automotive toont ambitie. De Zwitserse autoconstructeur lokt topmensen weg bij BMW, Porsche en Tesla.

Piëch Automotive is opgericht door Toni Piëch, achterkleinzoon van Ferdinand Piëch, en Rea Stark. Met de komst van toonaangevende figuren uit de automobielindustrie onderstreept de Zwitserse autoconstructeur zijn torenhoge ambities. Vooral de komst Matthias Müller valt op; de voormalige baas van de Volkswagen-groep wordt voorzitter van de raad van bestuur. Müller was een van de sleutelfiguren achter de Porsche Taycan.

Matthias Müller: "De missie van de twee oprichters heeft mij geïnspireerd, omdat ze samenhangender en visionairer is dan elke nieuwe aanpak die ik in mijn werk in de automobielindustrie ben tegengekomen".

Müller is niet de enige die Piëch Automotive komt versterken. Ook Klaus Schmidt, Andreas Henke en Jochen Rudat komen de troepen versterken. Schmidt komt van BMW en zal de technologiedivisie leiden, samen met voormalig Porsche-medewerker Henke. Rudat is de voormalige baas van Tesla Europe, die de commerciële kant voor zijn rekening zou nemen.

In 2019 onthulde Piëch Automotive de Mark Zero op het Autosalon van Genève, een elektrisch aangedreven sportwagen die in 2022 productieklaar zou moeten zijn. De sportwagen dient als locomotief voor het modulaire platform waarop de Zwitserse wagenbouwer nog twee andere modellen zou zetten. Piëch belooft supersnelle oplaadtijden en een realistische autonomie van minstens 500 kilometer. Er zijn ook plannen op de EV-architectuur te verkoop aan derde partijen, maar details ontbreken vooralsnog. 

 

Web Editor

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten