Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Veiligheid / Een ongeval. Wat nu? (gesponsord)

Geschreven door Yeelen Möller op 09-01-2019

De eerste momenten na een ongeval zijn altijd stresserend, waardoor u dingen over het hoofd kunt zien. Blijf rustig en volg onze tips.

Het belangrijkste net na een ongeval is om na te gaan of er gewonden zijn. Is dat het geval, bel dan zo snel mogelijk 112. Daarmee bereikt u de hulpdiensten in heel Europa. Iedereen ongedeerd? Alarmlichten aan, veiligheidshesje aan en controleer dan de schade aan de wagen. Als u de wagen zelf nog kan verplaatsen naar een veiligere plek, markeer dan eerst de plek van het ongeval met krijt (of maak duidelijke foto’s) en zet de wagen aan de kant.

Blijf vooral rustig. U bent gelukkig verzekerd (dat is verplicht), en uw verzekeraar biedt normaal gezien een formule voor bijstand na een ongeval. Gewoon het servicenummer bellen en de telefonist zal zo snel mogelijk een takelwagen sturen en eventueel zelfs een vervangwagen voor u regelen. Daarmee bent u al een heel eind geholpen.

Binnen het halfuur ter plaatse

Corona Direct Verzekeringen gaat nog een stap verder. Als ze voelen dat u aan de telefoon niet helemaal geholpen bent, of als u niet helemaal op uw gemak bent, dan zorgen ze dat er iemand binnen het halfuur ter plaatse komt - zeven dagen op zeven, 24 op 24 uur, overal in België. Die medewerker helpt u met elke stap van het proces. Hij of zij zal u helpen met het correct invullen van uw formulier, of met foto’s maken van de schade en de omgeving (handig voor het dossier). Niet wereldschokkend, maar het helpt wél als u weet dat u in stresssituaties kunt rekenen op extra ervaren ogen, oren én handen.

Helemaal gratis

Bovendien is deze dienst helemaal gratis voor iedereen die klant is bij Corona Direct Verzekeringen. Het maakt niet uit welke autoverzekering u hebt, een gewone burgerlijke aansprakelijkheid of een grote of kleine omnium: u hoeft er geen eurocent extra voor te betalen. U kunt er dus altijd op vertrouwen dat uw verzekeraar net dat tikje meer doet als u een ongeval hebt. En als u gerust bent dat er voor u gezorgd wordt, dan is het makkelijk om kalm en hoffelijk te blijven, toch?

U bent belangrijker dan uw auto

Ook nadien zijn de mensen van het bijstandsteam nog altijd met u begaan. Schrik niet als ze u in de dagen na uw ongeval opbellen om te vragen hoe het gaat, en of ze verder nog iets voor u kunnen betekenen. Inderdaad: hoe het met ú gaat. Uw auto mag dan al verzekerd zijn bij Corona Direct Verzekeringen, u bent nog altijd een pak belangrijker.

Als u na uw ongeval dus panikeert, ergens over strest, ongerust bent of gewoon ergens mee zit: gewoon 02/244 23 23 bellen. Het bijstandsteam van Corona Direct Verzekeringen zit klaar om een oplossing te vinden voor al uw problemen. Groot én klein!

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten