Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Abarth 595 Competizione : Klein maar pittig

Het sper­differentieel verbetert de trekkracht drastisch, zonder de auto af te remmen.

25.390 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Zowat een jaar na zijn Fiat-neef onderging ook de Abarth-afgeleide van de stilaan een dagje ouder wordende 500 een kleine facelift. De weinig sportieve rijhouding en de relatief grote draaicirkel zijn gebleven, maar ook hier zien we dus andere lichtblokken en het geïntegreerde Uconnect-infotainmentsysteem verschijnen. Maar er is meer aan de hand. Zo zagen de ‘basis’-595 en de 595 Turismo hun vermogen elk met 5 pk stijgen, tot respectievelijk 145 en 165 pk. De 595 Competizione (tegenwoordig 180 pk en 250 Nm sterk) kan nu ook worden besteld met een echt mechanisch sperdifferentieel tussen de voorwielen. 

En dat differentieel lijkt ons zeker de moeite waard, want op een bochtig parcours verbetert het bij een sportieve rijstijl de trekkracht drastisch (althans op droog asfalt), zonder de auto af te remmen zoals een elektronisch systeem dat doet. Keerzijde is wel dat je het stuur maar beter met beide handjes kunt vasthouden, want dat krijgt flink wat koppelreacties te verwerken. Hou je daar rekening mee, dan staat deze 595 Competizione, die weliswaar geen koopje is, nog altijd garant voor een waanzinnige dosis fun, ook al door het bijzonder inspirerende geluid dat uit zijn vier uitlaten ontsnapt.

  • Meeslepend aandrijfgeheel
  • Trekkracht (met sperdifferentieel)
  • Erg speels onderstel
  • Rijhouding
  • Draaicirkel, koppelreacties
  • Duur speeltje

In dit artikel : Abarth, Abarth 500

Geschreven door op

De concurrenten