Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Aston Martin Virage

Als tussenmodel tussen de standaard-DB9 en de DBS wil de Aston Martin Virage liefhebbers van sportieve GT's verleiden door prestaties, rijplezier en dagelijks comfort met elkaar te verzoenen.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Technisch hebben de DB9, de Virage en de DBS uiteraard heel wat gemeenschappelijk.
Onze Aston Martin had als volwaardige Engelsman het stuur aan de rechterkant. De verzonken deurgreep en de deur die bij het openen lichtjes omhoog kantelt, herinneren eraan dat de Virage wel degelijk een uitzonderlijke coupé is. Als je eenmaal perfect geïnstalleerd bent in het met leder, alcantara en andere nobele materialen uitgevoerde interieur, beginnen de sensaties zodra je de V12 tot leven wekt. De naald van de toerenteller, die in tegenwijzerzin draait (typisch Aston Martin), schiet wakker.

Op de uitdagende wegen van zuidelijk Spanje ontplooit de Virage al zijn talenten. Het overvloedige koppel bij lage toeren van de V12 garandeert steeds levendige hernemingen, terwijl het onderstel wegoneffenheden netjes absorbeert en wel weg weet met de zwaardere belasting die eigen is aan een dynamische rijstijl. Ook bij een dynamische rijstijl, met de Sport-modus geactiveerd, weet de Virage te overtuigen. De spreiding van de automatische versnellingsbak is onberispelijk, waardoor je de schakelmomenten snel aan elkaar kunt rijgen via de schakellepels aan het stuur. Aangezien die op de stuurkolom staan, hadden ze naar onze smaak wel nog iets groter mogen zijn, want nu ben je genoodzaakt het stuur los te laten om in een bocht van versnelling te veranderen. De acceleraties verlopen steeds krachtig en zonder aarzelen, maar worden nooit brutaal.

Zonder de gevestigde hiërarchie overhoop te gooien manifesteert de Virage (of zijn open broertje, de Volante) zich als de homogeenste GT uit het Aston Martin-gamma. Het is een aangename toerauto met een vurig temperament, die topprestaties neerzet op aanvraag, waardoor hij een echte must is voor de liefhebbers van het genre.

In dit artikel : Aston Martin, Aston Martin Virage

Geschreven door op

De concurrenten