Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Ecologie / Audi kiest ook voor waterstof, h-tron in 2021

Geschreven door Yeelen Möller op 03-05-2019

Na Bosch heeft Audi nu ook beslist dat het meer wil investeren in de brandstofcelauto. Het heeft een samenwerking aangegaan met Hyundai en wil over enkele jaren FCEV’s op de markt brengen.

Meer en meer autobedrijven beginnen hun heil te zien in de brandstofcel op waterstof als meest efficiënte manier om elektrisch te rijden. Hyundai, Toyota en Mercedes hebben al een FCEV op de markt, en nu heeft Audi-CEO Bram Schot ook beslist dat zijn merk de schouders achter die technologie gaat zetten. Batterijen zouden te veel grondstoffen gebruiken, en het opladen blijft een zorg. Audi is vorig jaar al een samenwerking aangegaan met Hyundai om de brandstofcel verder te ontwikkelen.

Volgend decennium

De eerste brandstofcelauto van Audi, vermoedelijk op basis van de h-tron Quattro concept uit 2016, zou al in 2021 kunnen komen, als gelimiteerd pilootproject met wagens die worden geleased aan geïnteresseerde klanten. De kans is reëel dat die auto gebruik maakt van techniek uit de Hyundai Nexo, maar dan als waterstofhybride met een oplaadbare batterij om het rijbereik nog te vergroten. Een echte serieproductie mogen we verwachten in de tweede helft van het komende decennium. Audi wil tegelijk tegen 2025 12 volledig elektrische modellen op de markt brengen.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten