Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / Audi RS 4 Avant sneller als RS Competition Plus +prijs

Verwachte lancering : 01-07-2022

Geschreven door Klaas Janssens op 17-05-2022

Ingolstadt anticipeert op de komst van de BMW M3 Touring door de Audi RS 4 Avant een RS Competition Plus-pakket cadeau te doen.

Met de komst van de BMW M3 Touring waagt München zich op het terrein van Audi, want sinds de in samenwerking met Porsche ontwikkelde RS2 Avant zijn supersnelle sportbreaks dé specialiteit van Ingolstadt. En dat vraagt om een gepaste repliek. Daarom komt Audi Sport op de proppen met de optionele pakketten RS Competition en RS Competition Plus voor RS 4 Avant, vanaf juli 2022 beschikbaar voor een meerprijs van respectievelijk 8.550 en 12.600 euro (inclusief btw).

LEES OOK Audi RS 5 Coupé en Sportback als Competition Plus

Het RS Competition (Plus) Package wil de Audi RS 4 Avant nog sportiever maken. Aan het aandrijfgeheel wordt niet geraakt, de 2,9 liter-biturbobenzine blijft 450 pk en 600 Nm sterk. Toch wordt de snelle sportbreak nog wat sneller. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt nog 3,9 seconden (-0,2 seconden) en de topsnelheid bedraagt nu 290 km/u (+40 km/u). Door het verwijderen van isolatiemateriaal tussen het motorcompartiment en het interieur, klinkt de V6 bovendien wat rauwer (het zorgt ook voor een gewichtsbesparing van 8 kilogram). Dat effect wordt verder versterkt door het nieuwe RS-sportuitlaatsysteem met matzwarte einddempers en opgewaardeerde soundtrack.

2022 Audi RS 4 Avant Competition Plus

Duivelse daily

Het RS Competition Plus Package voegt ook een RS-sportonderstel met manueel verstelbare schroefset toe, die de rijhoogte van de Audi RS 4 Avant met 10 millimeter verlaagt. Of zelfs met 20 millimeter, als je voor de meest extreme set-up kiest. Naast de veren en de dempers krijgt ook de stuurinrichting een specifieke kalibratie, modificaties die voor een nog scherper weggedrag zouden zorgen. Om de wendbaarheid en het rijplezier te optimaliseren, heeft Audi Sport tevens het actieve sportdifferentieel aangepakt. De Dynamic-rijmodus wordt extremer, met kortere schakeltijden en meer motorkoppel voor de achterwielen. Verder noteren we kleverig Pirelli-rubber (P Zero Corsa maatje 275/30 R20) en koolstofkeramische remmen, wat er samen met de nieuwe afstelling van het ABS-systeem voor zorgt dat de remweg van 100 naar 0 km/u met twee meter ingekort wordt.

Natuurlijk wil het oog ook wat. De Audi RS 4 Avant RS Competition (Plus) kijkt door matrixledkoplampen en combineert het zwarte stylingpakket voor het koetswerk met elementen uit koolstofvezel (hoogglans of mat). Het interieur wordt verder opgewaardeerd door zwarte veiligheidsgordels met een rode omranding, door met alcantara overtrokken elementen en door een specifieke uitrusting die Dinamica (uit pet-flessen vervaardigde microvezel) combineert met Nappalader. Al telt de uitgebreide optielijst nog een heleboel andere mogelijkheden.

2022 Audi RS 4 Avant Competition Plus

 

 

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten