Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Tuning / Manhart verandert Audi RS-Q8 in een Urus-achtige

Geschreven door Klaas Janssens op 14-07-2021

De Manhart RQ900 is een Audi RS-Q8 voor wie eigelijk een Lamborghini Urus wou.

In de Volkswagen-pikorde moet de Audi RS-Q8 zowel de Porsche Cayenne Coupé GT als de Lamborghini Urus laten voorgaan. Tenzij je Manhart Performance inschakelt. De Duitse tuner verandert de Audi RS-Q8 immers in deze RQ900, een SUV die van niemand lessen hoeft te krijgen. Maar je moet wel met de goudzwarte uitmonstering en de brutale koetswerkmodificaties kunnen leven.

>> Lees ook: blogtest van de Audi RS-Q8 Quattro - Review 2020

De Audi RS-Q8 kan je bezwaarlijk een muurbloempje noemen, maar tegenover een Lamborghini Urus houdt de Duitse SUV het nog enigszins ingetogen. Dat is niet langer het geval voor de Manhart RQ900, die een vat vol spoilers gevallen lijkt. De veranderingen aan het interieur beperken zich tot een nieuwe lederlaag en speciale vloermatten.

2021 Manhart RQ900 - Audi RS-Q8

Lager en krachtiger

De Manhart RQ900 staat op een met 40 millimeter verlaagd sportonderstel, de gigantische 24-duimsvelgen vullen zich met aangepaste remmen. En dat is nodig, toch als je het extra prestatiepotentieel van de V8-biturbo de baas hoopt te blijven. Aanpassingen aan onder meer de turbo's, het inlaatsysteem en het motormanagement zorgen ervoor dat het vermogen opgekrikt wordt van 600 naar 918 pk. Het maximumkoppel van de Manhart RQ900 bedraagt liefst 1.180 Nm,  een winst van bijna 400 Nm in vergelijiking met de Audi RS-Q8.

Natuurlijk maken die modificaties de Audi RS-Q8 nog sneller. De Manhart RQ900 sprint in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 305 km/u. Het brandstofverbruik? Ergens tussen bedroevend en schandalig...

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MANHART Performance (@manhartperformance)

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten