Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / Audi geeft plug-inhybride Q5, A6 en A7 een grotere batterij

Geschreven door Frédéric Kevers op 24-02-2021

Het plug-inhybride aanbod van Audi heeft een boost gekregen. Een grotere batterij bezorgt de TFSI e-stekkerversies van de Q5 (Sportback), de A6 (Avant) en de A7 Sportback meer elektrische autonomie.

Om de concurrentiekracht van de hybride versies van de grotere modellen te vergroten en de algemene CO2-uitstoot van het gamma verder te verlagen, heeft Audi de capaciteit van het batterijpakket van de Q5, A6 en A7 TFSI e verhoogd tot 14,1 naar 17,9 kWh. En dat zorgt ervoor dat de Audi A6 50 TFSI e voortaan een elektrisch rijbereik van 73 kilometer haalt (WLTP), een winst van 18 kilometer. Het accupakket is niet groter geworden en heeft dus geen negatieve impact op de interieurruimte of het koffervolume.

Met de mogelijkheid om tot 7,4 kW op te laden, duurt het slechts twee en een half uur om de batterijen weer op 100% te krijgen. Aan het thuisstopcontact reken je op dik 8 uur. Ook nieuw: de introductie van de A6 Avant 50 TFSI e, een 299 pk en 450 Nm sterke motorisatie die Audi tot dusver reserveerde voor de berline. Ook nieuw is de introductie van een zogeheten Charge-modus, waarbij je de verbrandingsmotor gebruikt om de batterij op te laden. Zo kan je emissieloos de stad in, wat binnenkort wel eens een verplichting zou kunnen worden in sommige steden die een lage-emissiezone hanteren.

 

 

 

Web Editor

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten