Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi SQ8: Tegen de stroom in

Tot ontsteltenis van dieselhaters heeft Audi besloten een V8-TDI onder de kap van de SQ8 te lepelen. Een op zijn minst verrassende keuze op een moment dat iedereen overstapt op hybrides en zuiver elektrische modellen, temeer omdat het een sportieve versie betreft. Het merk met de vier ringen denkt daar echter anders over.

106.070 €
  • Score redactie 99.99/20

Overzicht :

Het begon allemaal met de lancering van de BMW X6 in 2008. Op dat ogenblik waren SUV’s al tien jaar aan een steile opmars bezig en zochten constructeurs manieren om de hoge architectuur te verenigen met de sportiviteit van een coupé. Het concept van de Sports Activity Coupé was geboren en zou al snel gekopieerd worden door de concurrentie, zowel door Mercedes met de GLE Coupé als recenter door Lamborghini en Porsche met de Urus en de Cayenne Coupé. In Ingolstadt wordt sinds 2018 de Q8 gebouwd, en die is nu verkrijgbaar in een eerste sportieve versie, aangedreven door een V8-TDI met microhybridesysteem.

Een verrassende keuze in het licht van de elektrische markttrends, maar niet helemaal onlogisch volgens de Duitse constructeur, aangezien 90 procent van de Audi’s Q7 en Q8 met een zelfontbrander onder de kap wordt verkocht. In afwachting van de toekomstige RS-versie, die al werd betrapt op de Nürburgring, richt de SQ8 zijn pijlen op de Europese markt in het algemeen en Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en Frankrijk in het bijzonder. Wij vragen ons vooral af of een dergelijk formaat nog wel verenigbaar is met een sportief karakter.

  • Prinselijk comfort, geluiddemping
  • Vrachtwagenkoppel van de V8-TDI
  • Onvermoed efficiënt onderstel
  • Redelijk' verbruik
  • Assemblagekwaliteit
  • Weinig competitief prijskaartje
  • Stuur en remmen kunnen beter
  • Fiscaal weinig interessant
  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Hoog gewicht

In dit artikel : Audi, Audi Q8

Geschreven door op