Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene mobiliteit op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Bentley Continental GT : Dynamischer DNA

Vijftien jaar na het origineel vindt Bentley de Continental GT opnieuw uit door er een van de meest performante en exclusieve GT-coupés op de markt van te maken. Traditie en moderne technologie gaan voortaan hand in hand.

209.935 €
  • Score redactie 15.02/20

Overzicht :

De Continental GT werd gelanceerd in 2003 en in het nieuw gestoken in 2011. Het ging toen echter meer om een grondige restyling dan om een echt nieuw model, al zijn ze bij Bentley van het tegendeel overtuigd, want ze schuiven de nieuwe Continental GT naar voren als de derde generatie van het model. Wat er ook van zij, deze keer is er geen twijfel mogelijk: we kunnen spreken van een volledige metamorfose, en zelfs van een revolutie voor de Continental GT. 

Het springt misschien niet in het oog voor niet-ingewijden, die nog altijd een aristocratische Britse coupé zien waarvan de lijnen gedurende al die jaren maar weinig geëvolueerd zijn, of hoogstens gesublimeerd door strakkere krachtlijnen en moderne ledverlichting, maar in werkelijkheid is er meer aan de hand. Hoewel de Continental GT nog altijd Duits bloed door zijn aderen heeft stromen, heet de orgaandonor niet langer Volkswagen, maar Porsche. ‘Eén pot nat’, zullen sommigen zeggen. Op papier misschien, maar qua rijden geeft de invloed van het merk uit Zuffenhausen deze grote coupé een nieuw elan: hij is nog altijd even comfortabel, maar kan voortaan ook reële dynamische kwaliteiten naar voren schuiven.

  • Sensationele W12
  • Perfecte geluiddemping
  • Voorbeeldige trekkracht en wegligging
  • Opmerkelijke afwerkings- en fabricagekwaliteit
  • Uitzonderlijk rijcomfort
  • Sterk verbeterd dynamisch evenwicht
  • Erg dorstige W12
  • Torenhoge belastingen
  • Onfatsoenlijke optieprijzen
  • Instap naar achteren
  • Soms schokken in de versnellingsbak
  • Nog altijd te hoog gewicht

In dit artikel : Bentley, Bentley Continental GT

Geschreven door op