Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / BMW 3-Reeks rondt testwerk af

Geschreven door David Leclercq op 16-08-2018

Als teaser voor de komst van zijn volgende 3-Reeks publiceert BMW – net zoals van zijn X7 – foto’s en een filmpje van de laatste testsessies, samen met een paar technische details over de middenklasser.

Het is nog wachten tot begin 2019 voor de BMW 3-Reeks wordt voorgesteld. Om ons ongeduld wat te temperen heeft BMW een paar foto’s en een video gepubliceerd waarin we de laatste testritten zien en wat meer informatie krijgen over de nieuwe berline.

Vernieuwing

De auto staat op het CLAR-platform van de 5-Reeks, wat betekent dat heel de ophanging, de remmen en de besturing nieuw zijn. Als bewijs van sportiviteit heeft BMW zijn best gedaan om deze 3-Reeks een perfecte statische gewichtsverdeling van 50/50 te geven. Het zwaartepunt zou 1 centimeter lager liggen en de auto weegt 55 kilo minder bij een vergelijkbare motorversie. Desondanks is de structuurstijfheid nog toegenomen, wat de precisie ten goede komt. Kortom, rijplezier blijft een belangrijk punt bij de ontwikkeling van een BMW-model. De constructeur heeft bovendien een nieuwe generatie schokdempers ontwikkeld die koetswerkbewegingen beter afremmen. De optionele M-ophanging krijgt een specifieke ijking en een actief integraalstuur (vierwielsturing en stuur met variabele ontdubbeling). Op de M-versies zou blijkbaar een sperdifferentieel als optie worden aangeboden.

Motoren

Het motorenpalet krijgt onder meer een nieuwe viercilinder (in verschillende vermogensversies) waarover BMW verder nog niets kwijt wil. De constructeur jubelt daarentegen wel dat het gemiddelde verbruik van het hele gamma met 5 procent is gedaald dankzij de Steptronic-achttrapsautomaat. De benzinemotoren krijgen vanzelfsprekend allemaal een partikelfilter (Euro 6d-Temp). Meer informatie volgt binnenkort.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten