Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Cadillac CTS-V Sport Wagon

Geschreven door Olivier Duquesne op 29-03-2010

Cadillac heeft een gespierde afgeleide van zijn CTS break onthuld. Naar het voorbeeld van de berline en de coupé krijgt de CTS-V Sport Wagon een grote V8 met 564 paarden, een agressieve look en een aanpassing van het onderstel en de stroomlijn.

De Cadillac CTS-V Sport Wagon, die werd gepresenteerd in New-York, is een gewaagde gok van het Amerikaanse merk: een supersportieve break lanceren. Het model erft dezelfde 6,2-liter-V8 met compressor als zijn soortgenoten van de V-reeks, de berline en de coupé, goed voor 564 pk en 747 Nm koppel. Hij wordt gekoppeld aan een manuele versnellingsbak of een automaat. Het merk heeft nog geen sprinttijden vrijgegeven, maar die zijn beslist explosief.

De CTS-V Sport Wagon blijft een ruime koffer behouden. In deze 4.859 millimeter lange break kun je probleemloos 720 tot 1.644 liter bagage kwijt, afhankelijk of de achterbank al dan niet is neergeklapt. Standaard krijgt de wagen dakrails die ook echt bruikbaar zijn. De dakspoiler is even handig als esthetisch. Verder vinden we het radiatorrooster met honingraatstructuur terug van de andere CTS-V-modellen. De achterkant pronkt met een paar grote, verchroomde uitlaatpijpen.

Spoilers en gespierde contouren beïnvloeden de stroomlijn en ook het onderstel kreeg tal van aanpassingen. Zo is de break uitgerust met de ophanging Magnetic Ride Control om het rijgedrag aan te passen aan de weg, de rijstijl en het gekozen rijprogramma (Tour of Sport). De verstevigde remmen zijn van Brembo-makelij. De CTS-V is geschoeid met Michelin Pilot Sport SP2-banden. Een bewijs dat deze auto vooral gemaakt is voor het snellere werk, hoewel hij toch een luxewagen blijft met het comfort dat je daarvan verwacht.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten